Naše škola
Naše škola sídlí na adrese Lány 34 v Brně Bohunicích. Jedná se o budovu bývalé Střední zahradnické školy, která byla od roku 2011 prázdná a nevyužívaná. My jí nyní chceme vrátit "život".
Jedná se o památkově chráněný objekt, na jehož architektonickém návrhu se podílel známý architekt Dušan Samo Jurkovič. Jako škola je budova naprosto ojedinělá a svému účelu sloužila více než 100 let.
Toto místo má velmi bohatou historii a obklopuje ho park, který v vznikal v průběhu celého 20. století. Jedno z nejkrásnějších a nejvhodnějších míst nejen pro otevření komunitní Montessori školy, ale zejména pro propojení školy, přírody a praktického života.
Budova školy
V budově i na zahradě jsme udělali spoustu práce - obnovili jsme původní podlahy, přivedli internet, nechali jsme vyrobit venkovní pergolu, která byla v zahradě v padesátých letech minulého století. A ještě nejsme u konce. Pokud byste chtěli také přiložit ruku k dílu, rádi Vás přivítáme:-)

Náš tým
-
Mgr. Alena Vinterová
Majitelka, učitelka, manažerka, občas i uklízečka, školník, topič a zahradník - prostě všechno, co je zrovna třeba :-). Součástí školy je od úplného začátku v roce 2016.
Vystudovala učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Masarykově univerzitě v Brně a učila na vesnické málotřídní škole. Jako matka 4 dětí se začala zajímat o jiné než „klasické“ školství a dostala se tak k pedagogice Montessori. Miluje hory, pohodové lidi a červené víno.
"My dospělí jsme pro naše děti každodenním vzorem a je jen na nás, co jim do života předáme. Pojďme si spolu s dětmi navzájem naslouchat, inspirovat se, respektovat jeden druhého a předávat si to nejlepší, co je v nás."
U nás ve škole to rozhodně umíme :-).Majitelka, učitelka, manažerka, občas i uklízečka, školník, topič a zahradník - prostě všechno, co je zrovna třeba :-). Součástí školy je od úplného začátku v roce 2016.
Vystudovala učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Masarykově univerzitě v Brně a učila na vesnické málotřídní škole. Jako matka 4 dětí se začala zajímat o jiné než „klasické“ školství a dostala se tak k pedagogice Montessori. Miluje hory, pohodové lidi a červené víno.
"My dospělí jsme pro naše děti každodenním vzorem a je jen na nás, co jim do života předáme. Pojďme si spolu s dětmi navzájem naslouchat, inspirovat se, respektovat jeden druhého a předávat si to nejlepší, co je v nás."
U nás ve škole to rozhodně umíme :-). -
Mgr. Martina Pospíšilová
Průvodce 2. trojročí - součástí Five Star od 1. 9. 2018
Vystudovala pedagogickou fakultu Univerzity Hradec Králové. V "klasické" škole nikdy neučila a je moc ráda, že ji životní cesty přivedly k alternativnímu vzdělávání, které by se podle Martiny mělo stát standardem. Při ročním pobytu v Německu měla možnost být na praxi v Montessori škole, tento pedagogický směr ji uchvátil a jí dává smysl. Ve chvíli, kdy začala pracovat s dětmi, nastalo její celoživotní nekončící sebevzdělávání.
Absolvovala kurzy Montessori pro MŠ, Matematika hravě a zábavně s Birgit Griep, Vstupte do ticha s Vlastou Hillebrandovou, Montessori kurz se Zuzkou Prémou ( 6 - 9 let), kurz od Prázdninové školy Lipnice - ZaHRAda - Výchova ke ctnostem. V přítomnosti dětí se nechá fascinovat jejich upřímností, bezprostředností, smíchem a nekončící energií.
"Ráda s dětmi běhám, hraji si a naslouchám jim, ráda pozoruji radost v jejich očích. Jsem sportovec tělem i duší, pohyb je moje potřeba. Baví mně snít a pomalu a jistě si za svými sny jít. A co mě ještě baví? Lézt na vysoké kopce a hory, být v přírodě a vystupovat ze své komfortní zóny. A je to pro mě výzva:-)" Ráda kolem sebe sdružuje příjemné lidi, řadu let pořádá tábor pro rodiny s dětmi. Když na to přijde, ráda si přečte dobrou knihu. Dobrá káva a adrenalin v jejím životě nemohou chybět.
„Zachovej řád a řád zachová tebe.“Průvodce 2. trojročí - součástí Five Star od 1. 9. 2018
Vystudovala pedagogickou fakultu Univerzity Hradec Králové. V "klasické" škole nikdy neučila a je moc ráda, že ji životní cesty přivedly k alternativnímu vzdělávání, které by se podle Martiny mělo stát standardem. Při ročním pobytu v Německu měla možnost být na praxi v Montessori škole, tento pedagogický směr ji uchvátil a jí dává smysl. Ve chvíli, kdy začala pracovat s dětmi, nastalo její celoživotní nekončící sebevzdělávání.
Absolvovala kurzy Montessori pro MŠ, Matematika hravě a zábavně s Birgit Griep, Vstupte do ticha s Vlastou Hillebrandovou, Montessori kurz se Zuzkou Prémou ( 6 - 9 let), kurz od Prázdninové školy Lipnice - ZaHRAda - Výchova ke ctnostem. V přítomnosti dětí se nechá fascinovat jejich upřímností, bezprostředností, smíchem a nekončící energií.
"Ráda s dětmi běhám, hraji si a naslouchám jim, ráda pozoruji radost v jejich očích. Jsem sportovec tělem i duší, pohyb je moje potřeba. Baví mně snít a pomalu a jistě si za svými sny jít. A co mě ještě baví? Lézt na vysoké kopce a hory, být v přírodě a vystupovat ze své komfortní zóny. A je to pro mě výzva:-)" Ráda kolem sebe sdružuje příjemné lidi, řadu let pořádá tábor pro rodiny s dětmi. Když na to přijde, ráda si přečte dobrou knihu. Dobrá káva a adrenalin v jejím životě nemohou chybět.
„Zachovej řád a řád zachová tebe.“ -
Mgr. Miloslava Moravcová
Lektorka AJ, třídní pedagog pro teenagery - součástí Five Star od 1. 9. 2017
Vystudovala na Masarykově univerzitě pedagogickou fakultu obor Anglický jazyk a Hudební výchova. Při studiu učila děti hrát na klavír, vedla kurzy anglického jazyka v MŠ a poté pracovala ve dvou anglických školkách jako učitelka. Od malička se věnovala hudbě, ráda zpívá, hraje na klavír, kytaru, cimbál a flétnu. Práce s dětmi ji velmi baví, tvoří vzdělávací anglické hry a jiné materiály pro výuku.
Ve volném čase se věnuje také sportu, cvičí jógu a neustále se zajímá o nové poznatky v oblasti vzdělávání dětí a osvojování si cizích jazyků.
"Věřím tomu, že malé děti se jazyk učí jiným způsobem, než dospělí - rychleji a přirozeně. Stačí jim k tomu podnětné prostředí a aktivity, které je baví."Lektorka AJ, třídní pedagog pro teenagery - součástí Five Star od 1. 9. 2017
Vystudovala na Masarykově univerzitě pedagogickou fakultu obor Anglický jazyk a Hudební výchova. Při studiu učila děti hrát na klavír, vedla kurzy anglického jazyka v MŠ a poté pracovala ve dvou anglických školkách jako učitelka. Od malička se věnovala hudbě, ráda zpívá, hraje na klavír, kytaru, cimbál a flétnu. Práce s dětmi ji velmi baví, tvoří vzdělávací anglické hry a jiné materiály pro výuku.
Ve volném čase se věnuje také sportu, cvičí jógu a neustále se zajímá o nové poznatky v oblasti vzdělávání dětí a osvojování si cizích jazyků.
"Věřím tomu, že malé děti se jazyk učí jiným způsobem, než dospělí - rychleji a přirozeně. Stačí jim k tomu podnětné prostředí a aktivity, které je baví." -
Mgr. et Mgr. Milena Machačová, DiS.
Průvodce 1. trojročí
Vystudovala učitelství pro první stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě MU v Brně a učitelství pro mateřské školy na Pedagogické fakultě UP v Olomouci. Po střední škole zahájila studia na vyšší odborné škole sociální, kde během studia působila jako osobní asistentka u dětí s poruchami autistického spektra. S těmito dětmi trávila část dne a připravovala pro ně individuální program, který se odvíjel od jejich schopností, dovedností a zájmů. Tato práce pro ni byla impulzem pro zahájení studia na pedagogické fakultě. Při studiu na této fakultě pracovala jako učitelka v MŠ a to jak v běžných, tak v Montessori školkách. Zde vedla kroužek předškolní přípravy a anglického jazyka. V roce 2013 dokončila diplomový kurz Montessori pedagogiky v Praze. Po dokončení vysokoškolského studia začala působit jako prvostupňový pedagog.
Ve svém volném čase se věnuje cestování, běhání, tanci a k tomu ráda zkouší nové sportovní aktivity.Průvodce 1. trojročí
Vystudovala učitelství pro první stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě MU v Brně a učitelství pro mateřské školy na Pedagogické fakultě UP v Olomouci. Po střední škole zahájila studia na vyšší odborné škole sociální, kde během studia působila jako osobní asistentka u dětí s poruchami autistického spektra. S těmito dětmi trávila část dne a připravovala pro ně individuální program, který se odvíjel od jejich schopností, dovedností a zájmů. Tato práce pro ni byla impulzem pro zahájení studia na pedagogické fakultě. Při studiu na této fakultě pracovala jako učitelka v MŠ a to jak v běžných, tak v Montessori školkách. Zde vedla kroužek předškolní přípravy a anglického jazyka. V roce 2013 dokončila diplomový kurz Montessori pedagogiky v Praze. Po dokončení vysokoškolského studia začala působit jako prvostupňový pedagog.
Ve svém volném čase se věnuje cestování, běhání, tanci a k tomu ráda zkouší nové sportovní aktivity. -
Mgr. Veronika Glötzerová
Průvodce historií, němčinou a hudebkou, součástí Five Star týmu od 1.9.2019
Vystudovala Odbornou historii na Slezské univerzitě v Opavě a pedagogiku pro učitele na Ostravské univerzitě v Ostravě. Semestr strávila také na Julius-Maximilans-Universität Würzburg v Německu. Učila ve dvou základních školách, má desetiletou praxi s dětmi z vyššího i nižšího stupně. Desetiletí strávila v univerzitním pěveckém sboru a díky němu více poznala Evropu na soutěžích a festivalech. Hudba je pro ni univerzálním jazykem lidstva - Where words fail, music speaks. Celý život se učí hrát na různé nástroje (keyboard/klavír, kytara, siyotanka, flétna, housle, djembe, nejrůznější perkuse a bodymusic). Absolvovala řadu kurzů a školení různého zaměření, mimo jiné i kurz Montessori pedagogiky se Zuzkou Prémou (6-12 let) a nově kurz Respektovat a být respektován a mnohé další. Působila také čtyří roky jako redaktorka a dramaturgyně ve zpravodajství České televize Ostrava (pořady Události, Události v regionech, Týden v regionech, ČT 24 a Dobré ráno - moderátorka zpráv).
Těší se na tvoření s dětmi, protože ony jsou ještě plně kreativní a dospělí se od nich mohou mnohému naučit. Chce je inspirovat a být jimi inspirována. Věří v dobro v každém člověku a snaží se porozumět nejen dětské duši.
Miluju život, hudbu, zpěv, tanec, tvoření a přírodu.
Souzní s názorem Iris Johansson: “V sedmi letech je dítě připravené a zvědavé na to, aby se naučilo číst, psát a počítat. Je připravené na bohatství uvnitř sebe a my dospělí si musíme uvědomit, že schopnosti má již v sobě. Ty pak můžeme vhodnými způsoby rozvíjet, aby bylo dítě zvědavé a mělo zájem téma zkoumat. Když je dětem dvanáct let, znají všechny základní věci, které potřebují, za předpokladu, že měly kolem sebe dostatečný počet dospělých, kteří je nechali se učit.”Průvodce historií, němčinou a hudebkou, součástí Five Star týmu od 1.9.2019
Vystudovala Odbornou historii na Slezské univerzitě v Opavě a pedagogiku pro učitele na Ostravské univerzitě v Ostravě. Semestr strávila také na Julius-Maximilans-Universität Würzburg v Německu. Učila ve dvou základních školách, má desetiletou praxi s dětmi z vyššího i nižšího stupně. Desetiletí strávila v univerzitním pěveckém sboru a díky němu více poznala Evropu na soutěžích a festivalech. Hudba je pro ni univerzálním jazykem lidstva - Where words fail, music speaks. Celý život se učí hrát na různé nástroje (keyboard/klavír, kytara, siyotanka, flétna, housle, djembe, nejrůznější perkuse a bodymusic). Absolvovala řadu kurzů a školení různého zaměření, mimo jiné i kurz Montessori pedagogiky se Zuzkou Prémou (6-12 let) a nově kurz Respektovat a být respektován a mnohé další. Působila také čtyří roky jako redaktorka a dramaturgyně ve zpravodajství České televize Ostrava (pořady Události, Události v regionech, Týden v regionech, ČT 24 a Dobré ráno - moderátorka zpráv).
Těší se na tvoření s dětmi, protože ony jsou ještě plně kreativní a dospělí se od nich mohou mnohému naučit. Chce je inspirovat a být jimi inspirována. Věří v dobro v každém člověku a snaží se porozumět nejen dětské duši.
Miluju život, hudbu, zpěv, tanec, tvoření a přírodu.
Souzní s názorem Iris Johansson: “V sedmi letech je dítě připravené a zvědavé na to, aby se naučilo číst, psát a počítat. Je připravené na bohatství uvnitř sebe a my dospělí si musíme uvědomit, že schopnosti má již v sobě. Ty pak můžeme vhodnými způsoby rozvíjet, aby bylo dítě zvědavé a mělo zájem téma zkoumat. Když je dětem dvanáct let, znají všechny základní věci, které potřebují, za předpokladu, že měly kolem sebe dostatečný počet dospělých, kteří je nechali se učit.” -
Mgr. Jana Pitrová
Průvodce 1. trojročí, součástí týmu Five Star od 1.9. 2020
Vystudovala učitelství a spec. pedagogiku na Masarykově univerzitě v Brně. Působila na ZŠ a gymnáziu v Brně a cenné zkušenosti získala i v Probační a mediační službě ČR. Nejvíce ji okouzlila práce a dětmi na 1. stupni a rodinná atmosféra vesnické málotřídní školy v blízkosti lesa nabízející skvělé podmínky pro učení venku. Zajímá se o zážitkovou pedagogiku a rozvoj emočních a sociálních dovedností dětí prostřednictvím příběhů, motivačních karet a her. Ráda vzpomíná na časy, kdy díky synovi okusila tvořivost se dřevem a kovem. Nedávno ji uchvátil step a orientační běh. Má ráda vůni moře, rozhledy z hor, poetické chvíle a hluboké myšlenky. Ve škole ji baví objevovat u dětí kouzlo jedinečnosti i zažívat sílu pospolitosti. Váží si lidskosti a laskavosti.
"Laskavost je jako sníh. Všechno, co pokryje, zkrášlí." (Khalil Gibran)Průvodce 1. trojročí, součástí týmu Five Star od 1.9. 2020
Vystudovala učitelství a spec. pedagogiku na Masarykově univerzitě v Brně. Působila na ZŠ a gymnáziu v Brně a cenné zkušenosti získala i v Probační a mediační službě ČR. Nejvíce ji okouzlila práce a dětmi na 1. stupni a rodinná atmosféra vesnické málotřídní školy v blízkosti lesa nabízející skvělé podmínky pro učení venku. Zajímá se o zážitkovou pedagogiku a rozvoj emočních a sociálních dovedností dětí prostřednictvím příběhů, motivačních karet a her. Ráda vzpomíná na časy, kdy díky synovi okusila tvořivost se dřevem a kovem. Nedávno ji uchvátil step a orientační běh. Má ráda vůni moře, rozhledy z hor, poetické chvíle a hluboké myšlenky. Ve škole ji baví objevovat u dětí kouzlo jedinečnosti i zažívat sílu pospolitosti. Váží si lidskosti a laskavosti.
"Laskavost je jako sníh. Všechno, co pokryje, zkrášlí." (Khalil Gibran)
Fotogalerie



Principy Montessori
Denní harmonogram
Událost | Datum |
---|---|
7:30 - 8:30 | příchod dětí do školy relaxační činnosti, individuální i skupinové aktivity, příprava na výuku |
8:30 - 12:00 | dopolední výukové bloky (8:30 až 10:00 a 10:30 až 12:00) ukázky nového učiva, individuální i společná práce |
12:00 - 12:30 | oběd |
12:30 - 14:00 | odpolední výukový blok + třídní družina |
14:00 - 17:00 | odpolední družina (pro žáky 1. - 5. ročníku) pohybové aktivity, přírodovědné aktivity, kroužky, hry, pobyt venku |
17:00 | odchod dětí domů |